Modulul 8: Personal branding și prezență profesională

Personal Branding și Prezență Profesională

Branding-ul personal reprezintă modul în care te prezinți și cum te percepe lumea în jurul tău. Este acea imagine pe care o construiești despre tine. Și știi ceva, nu doar designerii sau artiștii au nevoie de propriul brand. Sunt o mulțime de specializări în care brandingul personal joacă un rol important, nu doar pentru a evalua cît de profesionistă este o persoană, ci și de a i se oferi un comision/salariu mai mare. În esență, branding-ul personal este despre a-ți pune în valoare calitățile, experiențele și valoarea personală pentru a te diferenția și a atrage atenția. Ei bine, acum gândește-te un pic la ce pui pe pagina ta de Facebook, Instagram sau Tik Tok. Ce vor aprecia despre tine, mai ales în calitate de specialist, cei ce vor vedea această informație? Ar fi bine să păstrezi anumite profile doar pentru prieteni. Astfel cum specialiștii de resurse umane care se ocupă de recrutarea angajaților din unele companii verifică neapărat profilele pe rețele de socializare. În afara acestora, unele rețele îți pot influența pozitiv apariția. De exemplu anumite rețele profesionale, precum Linkedin, sau platforme pentru specialiști în design, sau platforme pentru freelanceri. Acestea însă au nevoie de construirea unui portofoliu, cu anumite lucrări, exemple sau chiar să construiești un ranking (o gradare a profilului propriu) cerând anumite note sau recomandări și comentarii de la clienți sau de la companiile cu care ai lucrat. Hai să analizăm din ce elemente se compune această imagine a ta!

Elemente cheie ale Branding-ului Personal:

  1. Valori Personale:

   - Identificarea și comunicarea valorilor tale fundamentale, ceea ce este important pentru tine. Uite, oamenii care mă cunosc știu că nu lucrez cu cei din industria de alcool tare și tutun, tocmai pentru că nu vreau să susțin aceste industrii și ține de sistemul meu de valori. Care sunt valorile tale și ce pot vorbi ele despre tine? Poate ești un om pozitiv, poate ești o persoană responsabilă și duci sarcinile/task-urile pînă la capăt. Ei bine, aceste valori vor fi parte din brandingul tău personal.

  1. Abilități și Talente:

   - Evidențiază abilitățile și talentele tale distinctive care te fac să ieși în evidență. De ex: Specialist în design cu spirit de creativitate, abilități de desen. Pot crea concepte de la 0 fără utilizarea aplicațiilor specializate. Sau poate ești super la matematică – pot face calcule rapid, fără erori, treci oricare testare.

  1. Povestea Personală:

   - Construirea unei povestiri autentice despre cine ești, de unde vii și ce te motivează. Fiecare om este o poveste de fapt, o poveste pe care o construiește pe tot parcursul vieții. Care e povestea ta?

  1. Imaginea Vizuală:

   - Crearea unei imagini vizuale consistente, inclusiv un logo personal, o paletă de culori și un stil coerent. Acest aspect este în special important pentru anumite joburi, precum stilist, designer, prezentator etc.

  1. Comunicare Coerentă – păstrează același ton de comunicare, același stil, atât pentru viața profesională cât și pentru cea profesională.
  2. Prezență Online:

   - Gestionarea unei prezențe online pozitive și aliniate cu brandul tău personal.

minute read